PODCAST

EXEC
TALKS

podcast
pro e-commerce
managery
EXEC Talks je podcast pro e-commerce managery, ve kterém uslyšíte rozhovory se zajímavými a úspěšnými e-commerce osobnostmi.
#13 EXEC Talks: Petr Bena (Vice Chairman, Alza)
Pilíře úspěchu, služby a vlastní značka, role marketplaces a EBITDA jako bullshit
Poslechněte si exkluzivní rozhovor s jedničkou české e-commerce. Alza se v poslední době pohybuje v mediálním prostoru minimálně, o to víc si ceníme toho, že vám můžeme přinést rozhovor s Petrem Benou právě v EXEC Talks. Petr Bena je místopředseda představenstva a nejviditelnější postava Alzy, která letos slaví 30 let. Alza i přes historicky první meziroční pokles navýšila svůj podíl na české e-commerce. Jak to dělá?
#12 EXEC Talks: Dalibor Cicman (CEO, GymBeam)
Vysoká ziskovost, zdroje růstu, DTC a softwarová architektura firmy
Košický GymBeam patří mezi nejrychleji rostoucí hráče ve svém segmentu v celé Evropě. Loňský rok uzavřel s obratem přes 4 miliardy, meziročně vyrostl o 67 %. Narostla i EBITDA, která se přehoupla přes 400 milionů. S CEO Daliborem Cicmanem jsme se bavili o tom, jak se jim daří překonávat plány, jakou roli hraje DTC model a jakou osobní brand Dalibora.
#11 EXEC Talks: Ivan Utěšil (CEO, Košík)
Cesta ze ztráty, konkurence a spolupráce s Makrem
Košík je dvojka na českém online trhu prodeje potravin a dlouhodobě se potýká se ztrátou. Ambici změnit to má CEO Ivan Utěšil, se kterým se bavíme o tom, jak funguje online prodej potravin, spolupráce s Makrem, Kauflandem a Dr. Maxem a jaká jsou specifika logistiky, IT, retence i akvizice.
#10 EXEC Talks - Martin Mates (CEO, Econea)
Fuck-up s dobrým koncem: Rozpad IT a přechod na Shopify u 100 milionového e-shopu
Martin Mates spoluzaložil v roce 2013 ekologický e-shop Econea, který současně řídí z pozice CEO. Econea si prošla složitým obdobím z pohledu e-commerce platformy. Tu vyvíjeli interně a před sebou měli velký projekt nového e-shopu. Najednou dal celý IT tým výpověď. Poslechněte si, co se stalo, jak Martin situaci vyřešil, jaká si bere ponaučení a co by poradil ostatním e-shopům.
#9 EXEC Talks - Jakub Šedý (NOTINO)
externí financování, 7miliardový úvěr a finanční řízení e-shopu
Jak se řídí finance jednoho z největších českých e-shopů - co zahrnuje role finančního ředitele, jaký je proces tvorby byznys plánu a jaké jsou největší výzvy. Na co si Notino půjčilo 7 miliard korun, co vše muselo splnit pro získání úvěru a kdy se e-shopu vyplatí externí financování.
#8 EXEC Talks: Pavel Hrstka (CEO, CityZen)
TV reklama, prodejna na Chodově a poctivá péče o zákazníky i brand
Jak se má e-shop rozhodnout, jestli investovat do TV reklamy a kdy otevřít kamennou prodejnu? Obchod CityZen na Chodově dosáhl do měsíce od otevření milionového obratu a pomáhá budovat vztah se zákazníky i značku. Vysokých zisků dosahují díky vlastní výrobě, podprůměrné marži a nízkonákladovosti.
#7 EXEC Talk: Václav Ptáčník (E-comm ředitel, Bauhaus)
Z followera tahounem, spuštění e-shopu až 2022 a cílení na ženy
Václav Ptáčník vede e-commerce oddělení šesti miliardového Bauhausu od roku 2017. Prodávat online však Bauhaus začal až loni (2022). V této epizodě se budeme bavit o tom, jaká byla cesta ke spuštění e-shopu a jak se Bauhausu daří dotahovat náskok konkurence.
#6 EXEC Talk: Dominik Gazdoš (CEO, Knihobot)
Re-commerce, miliardové ambice a budování monopolu
Co to je re-commerce, jaká jsou její specifika a jak se promítají do cashflow a struktury příjmů/nákladů, a proč pro jiné obory než knihy nejspíš nedává smysl. Knihobot má seriózní růstový potenciál i ambice. Cílí na miliardové obraty a chce vybudovat monopol. Jak a proč toho chce dosáhnout?
#5 EXEC Talk: Petr Miklík (CMO, Grizly)
Vlastní značka a výroba, konkurence a influenceři
Průměrně 11 produktů v objednávce, chybějící velká přímá konkurence, vlastní výroba a drtivá většina obratu z vlastních výrobků. Vše ale není vždy tak růžové a křupavé, jak to na první pohled vypadá. S Petrem Miklíkem, marketingovým ředitelem Grizly, jsme se bavili o výhodách i nevýhodách privátní značky, o téměř neexistující konkurenci a jiném pohledu na influencery.
#4 EXEC Talk: Peter Minich (COO, Muziker)
Změna sortimentu, řízení a rozvoj zaměstnanců, delegování
Jak zamíchala kartami transformace ze specialisty na hudebniny v „generalistu“ na volný čas? Muziker prodává v 31 zemích a 15 jazycích, kromě e-shopu má 12 prodejen, loni dosáhl tržeb téměř 2 miliardy korun a letos míří na 2,5 mld. COO Peter Minich se rozpovídal o tom, co všechno tato produktová transformace obnášela, a jak při takovém růstu zvládají zvyšující se počet zaměstnanců, jejich řízení, rozvoj a delegaci práce.
#3 EXEC Talk: Jiří Navrátil (E-comerce director, Dr. Max)
Rozšiřování portfolia, privátní značka, věrnostní program a marketplace
Dr. Max je jednička v online i offline prodeji léků. Má dvouciferně rostoucí profitabilní e-shop, který má na starosti 120 členný IT tým pod vedením Jiřího Navrátila. Dozvíte se, proč a jak Dr. Max rozšiřuje portfolio, jak velkou roli v jejich úspěchu hraje privátní značka a věrnostní program nebo jak staví vlastní marketplace.
#2 EXEC Talk: David Štěpánek (CEO, ZOOT)
Fúze čtyř módních e-shopů, technologické i personální výzvy
Šéf skupiny Digital People David Štěpánek vystoupil poprvé veřejně. Podívejte se pod pokličku vzniku největší české módní skupiny z pohledu, který ještě neznáte. Poslechněte si upřímnou a otevřenou zpověď o tom, jak probíhala fúze čtyř firem do jedné. Včetně detailů o tom, co bylo (a je) největší výzvou.
#1 EXEC Talk: Václav Staněk (CEO, Vasky)
D2C, Botas, impérium značek a omnichannel
V první epizodě uslyšíte zakladatele značky Vasky Václava Staňka mluvit o jeho vztahu k Botas, osobních cílech, budoucnosti Vasek i dalších značkách a jejich synergii.
Náhled newsletteru EXEC FRESH
EXEC FRESH

Odebírejte týdeník EXEC Fresh a dostávejte upozornění na nové epizody

Každou středu v poledne vám naservírujeme nejčerstvější a nejzásadnější novinky z české i světové e-commerce.