V segmentu nábytku má online poměrně vysoký podíl na celkových tržbách, asi 40 %. Čím to vysvětlujete, když si nábytek chtějí zákazníci většinou osahat?
Teorie, kterou razíme, je, že rodiny nechtějí nikam jezdit a mít starosti s montováním nebo odvozem nábytku. Proto má většina e-shopů dopravu zdarma. Před patnácti lety si všichni klepali na čelo, proč by si někdo kupoval matraci nebo postel online. Dnes je to běžné. Chceme jít cestou služeb – spustili jsme možnost montáže, odvozu starého nábytku a stěhování nového, aby byl nákup pro zákazníky zcela bezstarostný. Tyto služby neděláme proto, abychom na nich zbohatli, ale abychom zlepšili uživatelskou spokojenost a zvýšili konverzní poměr. Dnešní doba takové služby vyžaduje a bez nich to do budoucna nepůjde.
Jakého stropu může prodej nábytku online dosáhnout v podílu na celkovém retailu? 100 % to asi nebude nikdy, ani v elektronice.
Pokud má teď online 40 %, těžko říct, kde je strop, ale asi od něj nejsme daleko. Online dělá především nižší střední třídu nábytku, u dražšího nábytku bude retail určitě vyhrávat nad onlinem.
Bonitnější zákazníci si chtějí lépe vybrat?
Závisí to na výši investice. U sedačky za 200 tisíc jsou nároky vyšší, chcete osahat, obrázek nestačí. Například auto si koupíte online jednodušeji, protože ho mnohem lépe znáte a víte, co můžete čekat.
Přečtěte si celý obsah zdarma
Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail