Menu
EXEC 17

DEEPDIVE: nábytek III/IV – výkyvy poptávky pomohly vyčistit trh

Dění v nábytkářském segmentu očima šéfa jednoho z nejvýraznějších hráčů – Pavla Vopařila, ředitele e-shopu Bonami.

Segment nábytku se výrazněji neliší od těch ostatních, které nabízí zboží zbytnější povahy. Pokud roste retailový trh, roste i potenciál online a naopak. Nestandardním obdobím byla proto v tomto kontextu pandemie. Lidé trávili čas doma a obchody byly zavřené, což vyústilo v ohromnou online poptávku. Na takový nárůst nebylo možné se stoprocentně připravit, ale i tak se dal zájem vytěžit. Pak však následovalo oslabení. 

Tyto extrémní výkyvy do obou stran vedly k tomu, že se “vyčistil” trh: v regionu střední a východní Evropy spousta středních i větších hráčů skončila, nejčastěji kvůli problémům s cashflow. Příkladem je rumunské Vivre, obdoba Bonami, které je od loňska v insolvenci. Takové turbulence měly jediný výsledek: Slabší jsou pryč, silní jsou ještě silnější. 

Dalším výrazným vlivem byla inflace, která do segmentu nábytku vkročila hodně rychle. Zdražení materiálů se u obchodníků projevilo prakticky okamžitě, e  dlouhodobější fixace cen zde totiž není zvykem. My jsme se tomu snažili vyhnout, s dodavateli jsme si domluvili lepší podmínky a zboží jsme zlevnili. Jsem proto přesvědčený, že budeme opět růst, na některých trzích možná dokonce tak, jako během covidu.

Přístup k tomuto obsahu je omezen

Pro zobrazení obsahu se musíte nejdříve přihlásit vyplněním e-mailu.

PDF celého čísla ke stažení