DEEPDIVE: nábytek II/IV – přehled hráčů online nábytkářského trhu
Matěj Kapošváry, Johana Kapošváryová
6. 9. 2023
Rozhovor s hráči online nábytkářského trhu – Asko, Biano, Bonami, FAVI, IKEA, Möbelix, Nejlevnější nábytek a SCONTO. Probíráme specifika segmentu, aktuální situaci, hlavní priority, omnichannel, zahraničí a logistiku.
Vratkovost je napříč segmentem velmi nízká a pohybuje se v jednotkách procent. Například Bonami má průměrnou vratkovost 5,5 % a Möbelix dokonce 2,45 %.
Průměrná hodnota objednávky se liší podle nabízeného sortimentu. Bonami má objednávky v průměru za 2 000 korun, Nejlevnější nábytek lehce přes 7 000 korun. Möbelixu průměrná hodnota objednávky meziročně vzrostla o 9,17 %.
Zatímco pro primárně online hráče je podíl e-shopu na obratu zásadní, klasičtí retaileři mají stále větší podíly v offline. V prvním případě jde o Bonami, které má 80 % obratu z e-shopu nebo Nejlevnější nábytek, kterému prodejna dělá pouze jednotky procent. Ikea tvoří online 22,5 % svého obratu a Möbelix dokonce 8 až 10 %.
V počtu zalistovaných produktů vedou marketplace Biano (jednotky milionů produktů napříč zeměmi) a agregátor FAVI (v Česku 1,2 milionů produktů, na všech trzích přes 6 milionů). Retaileři nabízí online značně méně položek, Möbelix má 8 tisíc produktů na pobočkách i online a další 4 tisíce pouze online, Asko nabízí 20 tisíc a Sconto 25 tisíc produktů. Nejlevnější nábytek má v nabídce 24 tisíc produktů, z toho 2 tisíc nejprodávanějších drží skladem, a Bonami nabízí přes 55 tisíc produktů.
Přečtěte si celý obsah zdarma
Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail
Pro stažení celého čísla prosím vyplňte váš e-mail.
Používáme cookies
Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?
Povinné Vždy aktivní
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webu. Tyto soubory cookie anonymně zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webu.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Analytické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.
Reklamní
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace za účelem poskytování přizpůsobených reklam.