Menu
EXEC 17

DEEPDIVE: nábytek II/IV – přehled hráčů online nábytkářského trhu

Rozhovor s hráči online nábytkářského trhu – Asko, Biano, Bonami, FAVI, IKEA, Möbelix, Nejlevnější nábytek a SCONTO. Probíráme specifika segmentu, aktuální situaci, hlavní priority, omnichannel, zahraničí a logistiku.

Vratkovost je napříč segmentem velmi nízká a pohybuje se v jednotkách procent. Například Bonami má průměrnou vratkovost 5,5 % a Möbelix dokonce 2,45 %. 

Průměrná hodnota objednávky se liší podle nabízeného sortimentu. Bonami má objednávky v průměru za 2 000 korun, Nejlevnější nábytek lehce přes 7 000 korun. Möbelixu průměrná hodnota objednávky meziročně vzrostla o 9,17 %. 

Zatímco pro primárně online hráče je podíl e-shopu na obratu zásadní, klasičtí retaileři mají stále větší podíly v offline. V prvním případě jde o Bonami, které má 80 % obratu z e-shopu nebo Nejlevnější nábytek, kterému prodejna dělá pouze jednotky procent. Ikea tvoří online 22,5 % svého obratu a Möbelix dokonce 8 až 10 %.

V počtu zalistovaných produktů vedou marketplace Biano (jednotky milionů produktů napříč zeměmi) a agregátor FAVI (v Česku 1,2 milionů produktů, na všech trzích přes 6 milionů). Retaileři nabízí online značně méně položek, Möbelix má 8 tisíc produktů na pobočkách i online a další 4 tisíce pouze online, Asko nabízí 20 tisíc a Sconto 25 tisíc produktů. Nejlevnější nábytek má v nabídce 24 tisíc produktů, z toho 2 tisíc nejprodávanějších drží skladem, a Bonami nabízí přes 55 tisíc produktů. 

Přístup k tomuto obsahu je omezen

Pro zobrazení obsahu se musíte nejdříve přihlásit vyplněním e-mailu.

PDF celého čísla ke stažení