Menu
EXEC 17

Mají marketplacy vůbec šanci změnit českou e-commerce?

Tématem roku české e-commerce je nástup marketplaců – k domácím hráčům se totiž přidal Kaufland i Allegro. Z různých stran zaznívá, že změní trh a ukrojí si z něj značnou část. Bude to opravdu tak žhavé?

Z globálního pohledu si marketplacy vybudovaly na první pohled neotřesitelnou pozici. Podle poradenské společnosti BCG měly v roce 2008 na celosvětových e-commerce tržbách podíl 17 procent, letos je to již 57 procent. Ovšem značná část tohoto čísla je ovlivněna asijskými trhy, což pro naše prostředí není úplně relevantní – v Asii se e-commerce vyvíjela jinak, technologický pokrok nastal později a běžní lidé v podstatě přeskočili éru desktopů. Působí tam obří giganti se svými aplikacemi, které jsou v jednom využívané na nákupy, posílání peněz, či volání. 

Přístup k tomuto obsahu je omezen

Pro zobrazení obsahu se musíte nejdříve přihlásit vyplněním e-mailu.

PDF celého čísla ke stažení