🌟 POSLEDNÍ ČÍSLO MAGAZÍNU EXEC 🌟

Menu
EXEC 17

Tohle bylo a je Aukro

Vhled do vývoje jedné z legend e-commerce scény. EXEC zmapoval vývoj, jak šel čas největšího aukčního tržiště.

Základní informace 

Vznik: 2003
Sídlo: Zlín, od roku 2021 Brno
Počet zaměstnanců: 70
Obrat: 4 miliardy korun
Počet uživatelů: 4 miliony

Aukro vzniklo jako klon Allegra, které bylo kopií eBaye. V zásadě šlo o to přinést do Česka možnost prodávat soukromým osobám. Ve své době bylo Aukro v Česku jak byznysový, tak technologický fenomén. Díky aukcím se stalo velmi oblíbené v komunitách sběratelů a starožitníků, kde je koneckonců velmi silné i dnes.

Svého vrcholu dosáhlo Aukro v roce 2010 jako C2C aukční marketplace s použitým či unikátně-sběratelským zbožím a bylo silné v řadě komunit od sběratelů až po maminky. Strategie Allegra přibližně od roku 2012 velela pokračovat v růstu posílením segmentu B2C, nového zboží a pevných cen. Tato strategie se v Česku – kde s trochou nadsázky platí, že co Čech, to majitel e-shopu – neuchytila. Jinými slovy se kolem roku 2012 vydalo cestou „Amazonizace“. Začalo se odklánět od byznys modelu eBaye a přiklonilo se k modelu Amazonu – profi prodejci, pevné ceny, nové zboží. Aukro tuto strategii následovalo a málem ho to stálo život.

Přečtěte si celý obsah zdarma

Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail

PDF celého čísla ke stažení