Menu
EXEC 17

Nad tokem produktových dat je potřeba přemýšlet strategicky. Ne vždy se tak děje

S Tomášem Pavelkem, produktovým ředitelem online nástroje pro správu produktových dat Xemel, o prodejních kanálech, které vládnou českým a slovenským e-shopům, důležitosti optimalizace produktových feedů a možnostech outsourcingu developerských služeb.

Tomáš Pavelek měl k datům vždy blízko. „Baví mě dávat jim strukturu a řád,“ říká s tím, že už na vysoké škole jako jeden z mála našel oblibu v pokročilé statistice, kterou pak ostatní doučoval. Svoji vášeň nyní využívá v nástroji Xemel, jenž slouží ke správě produktových feedů. Jinými slovy e-shopům prostřednictvím produktových feedů umožňuje napojení na prodejní platformy jako například srovnávače a marketplace. 

Funguje tak jako prostředník mezi e-shopem a prodejními kanály a na jednom místě umožňuje spravovat a optimalizovat produktová data bez potřeby zapojení developera. „Xemel je pro každého, kdo chce maximalizovat výkon svých produktových kampaní, šetřit čas i peníze a usnadnit si práci s produktovými daty,“ říká Pavelek. 

Kde jste našel inspiraci pro vznikl nástroje Xemel? 

V roce 2015 jsme se začali e-shopům starat o inzerci na Heurece a Zboží.cz. Spolupodílel jsem se tehdy na vývoji našeho bidovacího algoritmu BiddingTools (další z portfolia nástrojů společnosti – pozn. redakce). Jak rostl počet klientů, potřebovali jsme nástroj, který zvládne pokročilé úpravy feedů, aniž by se tok dat do Heureky nějak zásadně zpozdil. Existující nástroje nám úplně nevyhovovaly. Takhle vznikl Xemel, který produktová data zvládne editovat a zároveň aktualizovat feed i v intervalu pěti minut.

Přístup k tomuto obsahu je omezen

Pro zobrazení obsahu se musíte nejdříve přihlásit vyplněním e-mailu.

PDF celého čísla ke stažení