🌟 POSLEDNÍ ČÍSLO MAGAZÍNU EXEC 🌟

Menu
EXEC 19

56 procent zákazníků opustí nákupní košík, pokud nemohou zaplatit, jak chtějí

Expanze do zahraničí je důležitou součástí strategie i pro mnoho českých firem. Často ale nedokáží vyhovět lokálním požadavkům zákazníků například v oblasti platebních řešení. Spolupráce s globálním partnerem umožňuje vyhnout se problémům.

Podle letošního průzkumu Adyen Retail Report téměř každá pátá společnost plánuje zvýšit své příjmy online prodejem na zahraničních trzích. Jedná se o ambiciózní cíl, který doprovází řada výzev. Ty mohou zahrnovat mimo jiné přizpůsobení nákupního procesu místním požadavkům a očekáváním, včetně nabídky preferovaných platebních metod a splnění místních regulačních požadavků. Je však důležité, aby tyto aktivity nevedly k nadměrnému zvýšení provozní složitosti.

Proč opouštíme nákupní košíky?

Ačkoli je nakupování na internetu ovlivněno mnoha faktory – od designu webových stránek přes způsob vyplňování objednávkových údajů až po neočekávané technické problémy – jedním z hlavních důvodů opuštění nákupního košíku je zádrhel v procesu dokončení transakce. Podle studie Adyen Retail Report až 56 procent nakupujících v Evropě opustí nákupní košík, pokud nemohou zaplatit za produkt nebo službu online nebo v kamenném obchodě požadovaným způsobem. Absence preferovaného způsobu platby je významná překážka a odrazuje zákazníky od dokončení transakce.

Pokud zákazníky čeká intuitivní a bezproblémový platební proces, je pravděpodobnější, že nákup dokončí, což vede ke zvýšení konverzí a příjmů značky. Proto jsou neustálé zlepšování a optimalizace nákupního procesu nezbytné pro udržení konkurenceschopnosti a vybudování silné pozice na trhu online obchodování. Flexibilní správa dostupných platebních metod, konfigurovatelnost zohledňující preference jednotlivých zemí a přizpůsobení jazykových verzí tvoří základ, který buduje důvěru ve značku.

Preference zákazníků v Evropě

Online bankovnictví je hned vedle karet preferovanou platební metodou českých spotřebitelů při provádění bezhotovostních transakcí na internetu. Podobná situace je i na dalších trzích – pro zákazníky ve Francii je pokladna bez možnosti Carte Bancaire nemyslitelná, stejně jako pro obyvatele Amsterdamu absence iDeal. Údaje však ukazují, že firmy nejsou vždy schopny těmto potřebám vyhovět. Pouze každý pátý evropský obchodník potvrzuje, že přijímá oblíbené platební metody ze zemí mimo svou působnost. Proč?

V kontextu řešení, která podporují agilní vstup na nové trhy, vyžaduje proces mezinárodní expanze flexibilitu. Spolupráce s globálním partnerem umožňuje vyhnout se místním problémům s platbami. Přizpůsobení nákupního procesu, fakturace ve více měnách, konsolidace údajů o příjmech z různých zemí – to vše je najednou snadné.

Investice do platebních technologií jako hnací síla růstu

Jedním z názorných příkladů značky, která tento přechod hladce zvládla, je Astratex. Společnost působí v oblasti maloobchodu již 20 let a za tu dobu ušla dlouhou cestu od zásilkového obchodu k dobře promazanému stroji na e-commerce, který působí na 14 trzích a zaměstnává více než 200 lidí. Jako módní značka se Astratex zaměřuje především na spodní prádlo a plavky. Investice do technologií jsou důležitou součástí strategie společnosti. 

Přečtěte si celý obsah zdarma

Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail

PDF celého čísla ke stažení