🌟 POSLEDNÍ ČÍSLO MAGAZÍNU EXEC 🌟

Menu
EXEC 19

Je perfektní, že jsme D2C. Kontakt se zákazníkem je nejhodnotnější

Od roku 2018 buduje Tomáš Čech byznys, který loni dosáhl téměř čtvrtmiliardových tržeb. Značka kosmetiky Angry Beards vyrostla zejména díky svému specifickému marketingu. Její zakladatel Tomáš Čech ovšem přiznává, že právě v něm měli v poslední době mezery a krokem vedle byla také televizní kampaň.

Trh e-commerce pořád prochází poměrně turbulentním obdobím. Jak se daří vám v Angry Beards?

Loni jsme měli větší plány, chtěli jsme dosáhnout v tržbách 250 milionů, ale nakonec to bylo 222 milionů. Vyhodnotili jsme to jako důsledek ne úplně šťastného vedení marketingu, v němž jsme nebyli efektivní, a proto jsem si před několika měsíci vzal oddělení pod sebe a vedu jej. Historicky jsme dělali spoustu věcí, které nám fungovaly, ale v poslední době jsme na ně tak trochu zapomněli. Teď na nich opět začínáme pracovat.

Můžete přiblížit, o co přesně jde?

Zapomněli jsme na několik pravidel, která nám v byznysu vždy fungovala. V zásadě se nám vyplácí naslouchat zákazníkům a dělat, co nám radí. Byli jsme neuvěřitelně zahlcení prací s malou efektivitou a malým dopadem, což bylo ubíjející. Dělali jsme množství kampaní bez kvalitního zadání, bez cílů a bez cílení – na všechny a na nikoho. Letos chceme dosáhnout růstu o 37 procent s o tři procenta menším marketingovým rozpočtem. „Less is more“, nebo aspoň věřím, že může být.

Také vás bylo vidět v televizi…

Do televizní kampaně jsme se pustili poměrně zbrkle. Nebyla správně uchopena, a i když jsme do ní směřovali poměrně velkou část marketingových výdajů, nakonec nepřinesla očekávané výsledky. Pokud se bavíme s někým, kdo ji i viděl, s námi si ji nespojil. Snažili jsme se mířit na mainstream přes televizi, která pořád funguje i D2C značkám jako Ovečkárna nebo Grizly. Ty nasadily kvalitně zpracované kampaně, což se nám nepovedlo. Chyběla nám proto i konzistence, musíme ukazovat výrobky s hodnotami, které zákazníkům přináší, a to zejména na sociálních sítích, kde s klienty nejvíc komunikujeme. Potřebujeme lidem ukazovat, že našim výrobkům mohou věřit a že produkty naplní jejich potřebu.

Co byste z dnešního pohledu udělali u televizní kampaně jinak?

Reklama byla sice produktová, ale produkty jsme v ní nekomunikovali moc šťastně – ukázali jsme je, ale nebylo řečeno, v čem pomohou, jaké jsou jejich benefity. Zároveň v nich nebyl pořádně odkomunikovaný ani brand. Pokud bychom dnes dělali brandovou kampaň, šli bychom na to jinak.

Jednou z vašich novinek bylo listopadové otevření prodejny v pražském Myslbeku. Jak se uchytila?

Prodejna je bohužel také jedna z příležitostí, do kterých jsme skočili po hlavě a pořádně jsme si je nevyhodnotili. Obchodu se nedaří nejlépe, očekávání se vůbec neplní a musíme nanovo nastavit strategii. Vycházeli jsme z faktů, která se ukázala jako nepravdivá – do Myslbeku nechodí naše cílovka, kterou tvoří zejména zákazníci z velkých měst. Pražáky v Myslbeku nenajdete, navštěvují ho turisté. Je to krásná galerie a nemůžeme o ní říct v tomto ohledu jediné špatné slovo, ale bohužel tam nejsou pro nás relevantní lidé.

Přečtěte si celý obsah zdarma

Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail

PDF celého čísla ke stažení