🌟 NOVÉ ČÍSLO MAGAZÍNU EXEC 🌟

Menu
exec 20

Příběh legendy Filip Černý

Filip Černý byl jednou z nejvýraznějších osobností české e-commerce scény a zásadně ovlivnil růst značky Kytary.cz i její expanzi do zahraničí. Věnoval se budování komunity, obsahovému marketingu a autentické komunikaci, která pomohla firmě stát se lovebrandem. Jeho přístup k marketingu, propojení s hudební scénou a inovativní strategie inspirují i dnes.

V pravidelné rubrice Příběhy legend nabízíme pohledy do historie a zákulisí největších domácích e-shopů. Po loňském tragickém úmrtí Filipa Černého, jednoho z nejznámějších e-commerce manažerů u nás, jsme se tentokrát rozhodli udělat výjimku. Přinášíme výběr jeho myšlenek, idejí a rad týkajících se nejen světa online marketingu, aby jeho pohled  mohl inspirovat i nadále.

Filip Černý (1977 – 2024)

  • Vystudoval Střední uměleckou školu Václava Hollara, obor propagační výtvarnictví, protože původně chtěl být výtvarníkem.
  • K hudbě ho přivedla maminka. Nejdřív hrál na klavír, pak se sám začal učit hrát na kytaru a absolvoval soukromé kurzy. Prošel různými kapelami, jeho poslední byly Tembryo, duo Bechy & Fee a Bylo nás víc.
  • Profesně začínal jako freelance grafik. Při práci pro různé reklamní agentury zjišťoval, že některá marketingová zadání by podle jeho slov „šla vylepšit“. Začal se tomu více věnovat, číst knihy o marketingu, získávat první marketingové zakázky – a s tím i marketingové sebevědomí.
  • Pro e-shop Kytary.cz začal pracovat v roce 2007 jako externí spolupracovník, v lednu 2013 převzal pozici marketingového ředitele, na které působil až do své tragické smrti v prosinci 2024.
  • Významně se podílel na tvorbě identity značky Kytary.cz tak, jak ji dnes známe, a do velké míry i na jejím růstu (jednička na CZ trhu), včetně expanze na zahraniční trhy (firma dnes působí ve 12 zemích).

V roce 2010 u nás Černý uspořádal první mistrovství republiky ve hře na air guitar, což je celosvětově rozšířená recesistická soutěž ve hře na imaginární kytaru. V marketingové příručce si přečetl, že když člověk nemá budget na reklamu, musí vymyslet aktivitu, která přitáhne pozornost médií. To se povedlo, o soutěži se psalo v médiích a Kytary.cz ušetřily několik milionů za propagaci.

Inicioval i založení magazínu Frontman, který vznikl v březnu 2013. Magazín stále vychází, má silnou komunitu čtenářů, přičemž se zaměřuje na aktivní muzikanty. Přináší novinky, recenze, články, videa a další obsah související s hudební scénou.

Filip Černý je také otcem myšlenky Festiwallu, který poprvé proběhl v roce 2016, až se  z něho stala jedna z největších hudebních akcí svého druhu u nás. Šlo o festival spojený s hudebním veletrhem, do roku 2022 proběhlo pět ročníků. V roce 2023 byla akce zrušena, a to i z důvodu rostoucích nákladů.

Odkaz a inspirace

Přečtěte si celý obsah zdarma

Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail

PDF celého čísla ke stažení