Filip Černý byl jednou z nejvýraznějších osobností české e-commerce scény a zásadně ovlivnil růst značky Kytary.cz i její expanzi do zahraničí. Věnoval se budování komunity, obsahovému marketingu a autentické komunikaci, která pomohla firmě stát se lovebrandem. Jeho přístup k marketingu, propojení s hudební scénou a inovativní strategie inspirují i dnes.
V pravidelné rubrice Příběhy legend nabízíme pohledy do historie a zákulisí největších domácích e-shopů. Po loňském tragickém úmrtí Filipa Černého, jednoho z nejznámějších e-commerce manažerů u nás, jsme se tentokrát rozhodli udělat výjimku. Přinášíme výběr jeho myšlenek, idejí a rad týkajících se nejen světa online marketingu, aby jeho pohled mohl inspirovat i nadále.
Filip Černý (1977 – 2024)
Vystudoval Střední uměleckou školu Václava Hollara, obor propagační výtvarnictví, protože původně chtěl být výtvarníkem.
K hudbě ho přivedla maminka. Nejdřív hrál na klavír, pak se sám začal učit hrát na kytaru a absolvoval soukromé kurzy. Prošel různými kapelami, jeho poslední byly Tembryo, duo Bechy & Fee a Bylo nás víc.
Profesně začínal jako freelance grafik. Při práci pro různé reklamní agentury zjišťoval, že některá marketingová zadání by podle jeho slov „šla vylepšit“. Začal se tomu více věnovat, číst knihy o marketingu, získávat první marketingové zakázky – a s tím i marketingové sebevědomí.
Pro e-shop Kytary.cz začal pracovat v roce 2007 jako externí spolupracovník, v lednu 2013 převzal pozici marketingového ředitele, na které působil až do své tragické smrti v prosinci 2024.
Významně se podílel na tvorbě identity značky Kytary.cz tak, jak ji dnes známe, a do velké míry i na jejím růstu (jednička na CZ trhu), včetně expanze na zahraniční trhy (firma dnes působí ve 12 zemích).
V roce 2010 u nás Černý uspořádal první mistrovství republiky ve hře na air guitar, což je celosvětově rozšířená recesistická soutěž ve hře na imaginární kytaru. V marketingové příručce si přečetl, že když člověk nemá budget na reklamu, musí vymyslet aktivitu, která přitáhne pozornost médií. To se povedlo, o soutěži se psalo v médiích a Kytary.cz ušetřily několik milionů za propagaci.
Inicioval i založení magazínu Frontman, který vznikl v březnu 2013. Magazín stále vychází, má silnou komunitu čtenářů, přičemž se zaměřuje na aktivní muzikanty. Přináší novinky, recenze, články, videa a další obsah související s hudební scénou.
Filip Černý je také otcem myšlenky Festiwallu, který poprvé proběhl v roce 2016, až se z něho stala jedna z největších hudebních akcí svého druhu u nás. Šlo o festival spojený s hudebním veletrhem, do roku 2022 proběhlo pět ročníků. V roce 2023 byla akce zrušena, a to i z důvodu rostoucích nákladů.
Odkaz a inspirace
Přečtěte si celý obsah zdarma
Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail
Pro stažení celého čísla prosím vyplňte váš e-mail.
Používáme cookies
Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?
Povinné Vždy aktivní
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webu. Tyto soubory cookie anonymně zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webu.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Analytické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.
Reklamní
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace za účelem poskytování přizpůsobených reklam.