Základní info
- Společnost byla založena v roce 2004.
- Zakladatel Michal Zámec vedl firmu do roku 2018, od 2018 do současnosti je ředitelem společnosti Zbyněk Kocián.
- Firma má 2900 zaměstnanců.
- Do roku 2016 působila pod názvem Parfums.cz, pak s ohledem na sjednocení mezinárodního brandingu už jako globální značka Notino.
- Provozuje 26 kamenných obchodů v 7 zemích: Česko, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rakousko, Rumunsko, Bulharsko.
- Má 4 sklady – CZ (Rajhrad, Syrovice), RO (Bukurešť), IT (Telgate) a v červenci 2024 spustí provoz skladu v polském městě Lodz.
- Je největším online prodejcem parfémů a kosmetiky v Evropě.
- Notino působí ve 27 evropských zemích:
- 2005 Slovensko,
- 2006 Polsko,
- 2007 Německo, Rakousko,
- 2008 Maďarsko,
- 2009 Rumunsko,
- 2010 Ukrajina,
- 2012 Bulharsko,
- 2013 Slovinsko, Španělsko,
- 2014 Portugalsko,
- 2015 Velká Británie,
- 2017 Francie, Itálie, Belgie, Nizozemsko, Chorvatsko, Řecko, Švédsko, Finsko, Dánsko,
- 2019 Švýcarsko,
- 2021 Irsko, Estonsko, Lotyšsko, Litva.
- V roce 2017 koupilo Notino německého prodejce parfémů Mussler Beauty.
Omnichannel
Vnímáme důležitost omnichannelu hlavně kvůli orientaci na zákazníka. Věříme, že zákazník má mít možnost vybrat si způsob nakupování – ať už preferuje nákupy online, nebo offline. V obou případech mu chceme poskytnout stejný zážitek a servis. Proto najdou zákazníci na našich pobočkách široký sortiment různých značek a segmentů. Na webu a v aplikaci zase nástroje, které jim ulehčí výběr produktu přesně pro jejich potřeby – virtuální zrcadlo, fragrance finder nebo discovery box.
Notino inovace
- Self-choice discovery boxy – zákazník si sám může vybrat vzorky produktů, které chce vyzkoušet, a vytvořit si tak vlastní discovery box.
- Virtuální zrcadlo v aplikaci i na webu – nabízí možnost vyzkoušet si produkty dekorativní kosmetiky online.
- AI diagnostika pleti a doporučení produktů každému zákazníkovi na míru.
- Fragrance Finder – pomocník při výběru parfému, kdy stačí zadat si oblíbené parfémy nebo ingredience, a zákazník dostane doporučení na konkrétní parfémy.
V segmentu beauty jsou jedinečná naše partnerství a smlouvy s největšími výrobci (L’Oréal, LVMH, Estée Lauder Companies, COTY…). Místo klasického distribučního řetězce (lokální prodejna nakupuje od lokálního distributora) jsme využili celoevropský trh a produkty nakupujeme přímo od výrobců pro celou Evropu.
Specifika nákupů na jednotlivých trzích
Přečtěte si celý obsah zdarma
Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail