Dnes firma vlastní též značky Styx, Nedeto či Pietro Filipi. „Přeprodej zboží je dlouhodobě neudržitelný z pohledu zisku a svobody,“ říká Skopal, podle něhož je klíčem k úspěchu schopnost adaptovat se.
Co všechno je dnes Trenýrkárna?
Trenýrkárna.cz je hlavní brand a největší aktivum skupiny značek pod DaniDarx, s. r. o. Název mimochodem vznikl tak, že když jsme firmu se společníkem Adamem Rožánkem zakládali, on měl přítelkyni Dášu (Da) a já Niku (Ni). Da je jako Adam a Rx jako Ruslan.
Jaké značky patří pod skupinu DaniDarx a jaké jsou vlastnické podíly?
V DaniDarx máme já a Adam 35 procent (každému patří polovina) a 65 procent vlastní investiční skupina SPM Invest. Pod DaniDarx ze sta procent spadají značky Trenýrkárna, Trenírkáreň, Styx, Nedeto, Pietro Filipi a firma Skvělý obchod, která vlastní značku Povidlo. Dále má DaniDarx 70 procent ve firmě Maluna. Pro úplnost, Maluna je prodejce menstruačních kalhotek a kalíšků a ve svém segmentu má podobnou pozici jako Trenýrkárna.cz v pánském spodním prádle.
Proč jste se rozhodli zrovna pro tyto akvizice?
S Adamem jsme od začátku měli v plánu postavit prodejní kanál, e-shop, ve kterém budeme prodávat spodní prádlo, a jakmile se staneme velkým hráčem, začneme přidávat privátky. Jít opačnou cestou, vytvořit značku spodního prádla a pak se ji snažit prodat, je podle nás mnohem těžší cesta. V roce 2018 jsme s privátkami začali tím, že jsme koupili Styx.
Jaká strategie je za skladbou portfolia privátních značek?
Styx je mid-end značka specifická tím, že je komplet vyráběná v Česku, navíc jsou to z velké části volné trenky, které moc značek nedělá. Kvůli nákladům na českou výrobu nemůžeme konkurovat třeba Lidlu nebo levnějším značkám, proto jsme vytvořili vlastní low-end značku Nedeto. A Pietro Filipi je high-end značka, která může konkurovat třeba značkám Calvin Klein nebo Tommy Hilfiger. I díky privátkám máme pokryté celé portfolio, aby si u nás každý dokázal vybrat to své.
Jaké největší výhody vnímáš u privátních značek?
Privátky jsou skvělá cesta k udržitelné marži a ziskovosti. Přeprodej zboží je v našem segmentu dlouhodobě neudržitelný z pohledu zisku, růstu a svobody. Jakmile je firma závislá na cizích značkách, stačí, aby se jedna velká rozhodla změnit podmínky, a může to rozhodit celý byznys. V našem segmentu privátky otevírají dveře třeba i do Amazonu. Tam přeprodej značek moc nefunguje, chtějí spolupracovat s vlastníky značek a ti si více a více chrání svůj rybníček a zakazují přeprodej na těchto platformách. Pomáhali jsme tam pár let nazpět zalistovat například Dedoles, který tam teď chce být taky sám za sebe. S privátkou máme navíc více možností příjmů, například díky zakázkové výrobě nebo B2B.
Přečtěte si celý obsah zdarma
Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail