⭐️ NOVÝ magazín EXEC #19 je tady – přečtěte si exkluzivní obsah ⭐️

Menu
EXEC 19

Velký test logistiky z pohledu nejlepších e-shopů + pohled právníka

Trojice českých firem Shopsys, Skladon a Retino realizovala další ročník Velkého testu logistiky, jenž probíhal v prosinci 2023 v době největšího náporu v e-commerce – což umožnilo získat data reflektující skutečné provozní dovednosti e-shopů. EXEC přináší zkušenosti a know-how nejlépe hodnocených dle jednotlivých kategorií. BONUS: jak se na vratky dívá právo?

Co je standard v české e-commerce logistice?

Právě na to odpovídá Velký test logistiky. Cílem testu, který se realizoval na 205 e-shopech ve 12 kategoriích, bylo zmapovat nejen aktuální stav logistiky v české e-commerce, ale také standard e-shopů v rámci zákaznické péče, nákupních košíků a úrovně vratkové logistiky. Shopsys, Skladon a Retino otestovaly více než 80 metrik e-shopů s minimálně tisíci objednávkami měsíčně. A výsledky? Jsou skvělou inspirací a měřítkem pro každého majitele e-shopu.

Výsledky Velkého testu logistiky najdete zde.

Jakub Kalvoda, CEO, MKLůžkoviny.cz: Nákupní košík

„Nákupní košík se snažíme neustále optimalizovat, aby byl průchod jím pro zákazníky co nejrychlejší a bez překážek. Ceny, slevy, slevové poukazy, skladová zásoba, nabídka dopravců, nabídka poskytovatelů plateb a další informace včetně přehledu objednávky musí být jasné, přehledné a dobře viditelné. Velice si taky zakládáme na tom, abychom v rámci košíkového upsellu netlačili příliš na pilu. Zákazníkům se snažíme zobrazovat opravdu pouze relevantní, související produkty, na které při vytváření objednávky třeba jen zapomněli. Pro usnadnění nákupu využíváme našeptávání adres a taky zobrazujeme jen ty nejdůležitější prvky. Neodvádíme tak pozornost klientů a motivujeme je k dokončení nákupu.“ 

Kristýna Křížová, CEO, Agátin Svět: Nákupní košík

„Používáme jednokrokový košík od Convertimu, a to ze dvou důvodů. Prvním je samozřejmě uživatelský zážitek. Convertim je koncipovaný pro současný trend mobilního nakupování (mobile first), který vyhovuje absolutní většině našich zákazníků ve všech šesti zemích, kde působíme a kde dominuje nakupování na mobilu. Druhým důvodem je, že Convertim dokáže identifikovat zákazníky napříč e-shopy při pouhém zadání e-mailu a předvyplní jim veškeré údaje včetně poslední zvolené dopravy a platby. Tím umožňuje dokončení objednávky na jedno kliknutí, což pozitivně hodnotí jak naši zákazníci, tak i my jako obchod. Z našeho pohledu na rozvoj e-shopu navíc velice oceňujeme fakt, že množství dopravců i platebních metod implementuje sám Convertim. Tato starost a s ní související náklady nám tedy odpadají, a přesto jsme schopni v každé zemi nabídnout nejoblíbenější doručovací a platební metody.“

Přečtěte si celý obsah zdarma

Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail

PDF celého čísla ke stažení