Český startup Pikito přišel před dvěma lety v pražských Štěrboholech s myšlenkou konceptu prodejny jako služby. Nyní provozuje čtyři kamenné obchody, které využívá 25 e-shopů, a na letošní rok chystá expanzi do velkých evropských měst. Proč má kamenná prodejna smysl v době, kdy se vše odehrává online?
Kamenný prodej si získává stále větší oblibu. Zákazník má zájem o fyzický kontakt
s produktem, potřebuje ho vidět a vyzkoušet si ho. Zároveň chce ale pohodlí a benefity online nakupování. A e-shopy si to začínají uvědomovat. Patří mezi ně i dnes již 400milionový e-shop Kulina.
Jak ukazuje případová studie, Kulina díky spolupráci s Pikitem zaznamenala ve svých výsledcích řadu pozitivních změn. Jednou z nejvýznamnějších bylo výrazné zvýšení konverzního poměru o 12,9 procenta. Možnost osobního odběru a prohlídky produktů v prodejně podnítila zákazníky k častějším nákupům. Jak ukázala analýza 6 226 nákupů v období osmi měsíců od otevření prodejny, zákazníci, kteří si vyzvedli svou první objednávku v prodejně, nakupovali v e-shopu o více než 12 procent častěji. Za tímto efektem stála lepší zapamatovatelnost značky a vyšší spokojenost zákazníků.
Multibrand prodejny Pikito má také zásadní dopad na úspory v logistice. Zajímavý je případ Kulina.sk, kde míří do Pikita 50 procent všech bratislavských objednávek. Díky hromadnému svozu do prodejny se snížily náklady Kuliny na dopravu a obaly o v přepočtu 21 038 Kč při 200 objednávkách měsíčně.
Jak to funguje v praxi
Přečtěte si celý obsah zdarma
Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail