Tři lídři, tři příběhy, které v uplynulém roce inspirovaly český a slovenský online byznys. Tomáš Čupr (Rohlík Group), Linda Šejdová (Snuggs) a Peter Hajduček (Footshop) patří podle odborné poroty mezi výjimečné osobnosti tuzemské e-commerce.
Cílem ankety exec e-commerce osobnost je objevit a ocenit aktivní a úspěšné osobnosti, které byly v uplynulých 12 měsících inspirací pro českou i slovenskou e-commerce scénu.
Rok 2025 přináší do online prostoru nové výzvy: rostoucí tlak globálních tržišť, nárůst nákladů na výkonnostní reklamu, ale i nutnost hledat nové způsoby k udržení marží. Přesto se některým lídrům daří uspět, ba dokonce posouvat celou branži kupředu. A právě takové osobnosti jsme hledali – e-commerce manažery, zakladatele e-shopů i další klíčové hráče, kteří dokáží reagovat na měnící se trh a navzdory nejistotě nacházejí nové cesty, jak budovat byznys s dlouhodobou vizí.
Odborná porota složená z předních e-commerce manažerů, investorů a vítězů předchozích ročníků ankety vybrala ze seznamu finalistů nominovaných veřejností tři vítěze.Odborným garantem a předsedou poroty byl Petr Svoboda, CEO Abugo.
Oceněné osobnosti
TOMÁŠ ČUPR, Rohlik Group
Zakladatel a CEO Rohlik Group Tomáš Čupr dovedl v minulém fiskálním roce skupinu k obratu přes 1 miliardu eur a ziskovosti na třech trzích – v Česku, Maďarsku a Německu. Právě Německo se stalo klíčovým trhem, kde Rohlík navázal strategické partnerství s Amazonem. Díky důrazu na zákaznický servis a lokální sortiment Rohlík posiluje svou pozici i v jednom z nejnáročnějších e-commerce trhů v Evropě.
Čupr se kromě core byznysu věnuje také širšímu ekosystému firem, které spojuje zájem o zdraví a prevenci. Přes investiční skupinu TCF Capital získal kontrolní podíl v Pilulce. Ta se následně mohla vydat novým směrem – od tradiční distribuce léků se posouvá k prevenci a zdravý životní styl. Portfolio zároveň rozšířil o startup Macromo, zaměřený na biomarkerové testy, který má ambici přiblížit personalizovanou medicínu běžným zákazníkům. Celý Čuprův ekosystém firem tak postupně přechází od vertikální integrace v jednotlivých oblastech (potraviny, lékárny, zdraví) ke vzájemně provázané skupině, která sdílí technologii, data i zákaznický přístup.
Komentář poroty: „Tomáš Čupr ukazuje, že i český e-commerce projekt může dobýt Evropu. Spojení s Amazonem a souběžné investice do dalších synergických projektů, rychlá exekuce a tah na branku z něj dělají v regionu nejvlivnější postavu e-commerce , která tuzemské hranice již dávno přesáhla.“
LINDA ŠEJDOVÁ, Snuggs
Spoluzakladatelka a CEO značky Snuggs dovedla firmu v roce 2024 k obratu 20 milionů eur, dosáhla kladného EBITDA a překonala hranici 3 milionů prodaných výrobků. Firma působí na sedmi evropských trzích, kde obsluhuje přes 700 tisíc zákazníků, a má týmy v Praze, Amsterdamu a Londýně.
Velkým milníkem byla investice 5,2 milionu eur od investiční společnosti TripleB pokračovatelů Baťova rodu, která podpoří další expanzi především v Německu, Nizozemsku, Spojeném království a regionu střední a východní Evropy. Za poslední rok se Linda zaměřila na škálování značky bez ztráty autenticity a zákaznické důvěry. Snuggs uvedl na trh nové produktové řady, včetně menstruačních šortek a inovovaných střihů pro mladé zákaznice. Linda navíc posílila brand presence značky skrze kampaně zaměřené na vzdělávání o ženském zdraví a otevřené rozhovory o menstruačním cyklu.
Komentář poroty: „Linda Šejdová dokazuje, že na udržitelnosti a inovacích lze vybudovat mezinárodně úspěšný D2C lovebrand. Snuggs je příkladem kvalitního produktu, který autenticitou, silnou misí a hodnotami dokázal zaujmout stovky tisíc zákazníků napříč Evropou.“
PETER HAJDUČEK, Footshop
Zakladatel a CEO Footshopu dokázal ze streetwearového e-shopu vybudovat mezinárodní značku s komunitním přesahem. Footshop v roce 2024 vyrostl meziročně o 34 % na obrat 1,43 miliardy korun, přičemž EBITDA dosáhla 117 milionů korun – dvojnásobek oproti předchozímu roku.
Footshop dnes působí na 21 trzích a 75 % tržeb realizuje v zahraničí. V posledních 12 měsících rozšířil svou síť o nové prodejny ve Varšavě a Bratislavě, zároveň uvedl na trh vlastní módní značku a debutuje se sportovní kategorií.Značka se stále více etablovala jako kulturní a kreativní hráč. V uplynulém roce stála za sérií uměleckých spoluprací, streetwearových kolekcí s lokálními designéry a podpořila desítky komunitních i kulturních eventů.
Komentář poroty: „Footshop v uplynulém roce rostl o desítky procent a dosáhl rekordní ziskovosti – jeho výsledky mluví samy za sebe. To ale není vše: Peter má dlouhodobě odvahu dělat kroky, na které si většina e-shopů netroufne. Vstup na burzu je toho důkazem – prošlapává tím cestu i ostatním hráčům v české e-commerce a ukazuje, že i z regionální značky může vyrůst firma s globálními ambicemi a investorskou důvěrou.“
Rozhovory s Tomášem Čuprem a Peterem Hajdučkem si můžete přečíst v aktuálním čísle exec magazínu.
Pro stažení celého čísla prosím vyplňte váš e-mail.
Používáme cookies
Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?
Povinné Vždy aktivní
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webu. Tyto soubory cookie anonymně zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webu.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Analytické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.
Reklamní
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace za účelem poskytování přizpůsobených reklam.