🌟 EXEC MAGAZÍN #20 🌟

Menu
exec 21

exec e-commerce osobnosti roku 2025

Tři lídři, tři příběhy, které v uplynulém roce inspirovaly český a slovenský online byznys. Tomáš Čupr (Rohlík Group), Linda Šejdová (Snuggs) a Peter Hajduček (Footshop) patří podle odborné poroty mezi výjimečné osobnosti tuzemské e-commerce.

Cílem ankety exec e-commerce osobnost je objevit a ocenit aktivní a úspěšné osobnosti, které byly v uplynulých 12 měsících inspirací pro českou i slovenskou e-commerce scénu.

Rok 2025 přináší do online prostoru nové výzvy: rostoucí tlak globálních tržišť, nárůst nákladů na výkonnostní reklamu, ale i nutnost hledat nové způsoby k udržení marží. Přesto se některým lídrům daří uspět, ba dokonce posouvat celou branži kupředu. A právě takové osobnosti jsme hledali – e-commerce manažery, zakladatele e-shopů i další klíčové hráče, kteří dokáží reagovat na měnící se trh a navzdory nejistotě nacházejí nové cesty, jak budovat byznys s dlouhodobou vizí.

Odborná porota složená z předních e-commerce manažerů, investorů a vítězů předchozích ročníků ankety vybrala ze seznamu finalistů nominovaných veřejností tři vítěze.Odborným garantem a předsedou poroty byl Petr Svoboda, CEO Abugo.

Oceněné osobnosti

TOMÁŠ ČUPR, Rohlik Group

Zakladatel a CEO Rohlik Group Tomáš Čupr dovedl v minulém fiskálním roce skupinu k obratu přes 1 miliardu eur a ziskovosti na třech trzích – v Česku, Maďarsku a Německu. Právě Německo se stalo klíčovým trhem, kde Rohlík navázal strategické partnerství s Amazonem. Díky důrazu na zákaznický servis a lokální sortiment Rohlík posiluje svou pozici i v jednom z nejnáročnějších e-commerce trhů v Evropě. 

Čupr se kromě core byznysu věnuje také širšímu ekosystému firem, které spojuje zájem o zdraví a prevenci. Přes investiční skupinu TCF Capital získal kontrolní podíl v Pilulce. Ta se následně mohla vydat novým směrem – od tradiční distribuce léků se posouvá k prevenci a zdravý životní styl. Portfolio zároveň rozšířil o startup Macromo, zaměřený na biomarkerové testy, který má ambici přiblížit personalizovanou medicínu běžným zákazníkům. Celý Čuprův ekosystém firem tak postupně přechází od vertikální integrace v jednotlivých oblastech (potraviny, lékárny, zdraví) ke vzájemně provázané skupině, která sdílí technologii, data i zákaznický přístup. 

Komentář poroty: „Tomáš Čupr ukazuje, že i český e-commerce projekt může dobýt Evropu. Spojení s Amazonem a souběžné investice do dalších synergických projektů, rychlá exekuce a tah na branku z něj dělají v regionu nejvlivnější postavu e-commerce , která tuzemské hranice již dávno přesáhla.“

LINDA ŠEJDOVÁ, Snuggs

Spoluzakladatelka a CEO značky Snuggs dovedla firmu v roce 2024 k obratu 20 milionů eur, dosáhla kladného EBITDA a překonala hranici 3 milionů prodaných výrobků. Firma působí na sedmi evropských trzích, kde obsluhuje přes 700 tisíc zákazníků, a má týmy v Praze, Amsterdamu a Londýně.

Velkým milníkem byla investice 5,2 milionu eur od investiční společnosti TripleB pokračovatelů Baťova rodu, která podpoří další expanzi především v Německu, Nizozemsku, Spojeném království a regionu střední a východní Evropy. Za poslední rok se Linda zaměřila na škálování značky bez ztráty autenticity a zákaznické důvěry. Snuggs uvedl na trh nové produktové řady, včetně menstruačních šortek a inovovaných střihů pro mladé zákaznice. Linda navíc posílila brand presence značky skrze kampaně zaměřené na vzdělávání o ženském zdraví a otevřené rozhovory o menstruačním cyklu. 

Komentář poroty: „Linda Šejdová dokazuje, že na udržitelnosti a inovacích lze vybudovat mezinárodně úspěšný D2C lovebrand. Snuggs je příkladem kvalitního produktu, který autenticitou, silnou misí a hodnotami dokázal zaujmout stovky tisíc zákazníků napříč Evropou.“

PETER HAJDUČEK, Footshop

Zakladatel a CEO Footshopu dokázal ze streetwearového e-shopu vybudovat mezinárodní značku s komunitním přesahem. Footshop v roce 2024 vyrostl meziročně o 34 % na obrat 1,43 miliardy korun, přičemž EBITDA dosáhla 117 milionů korun – dvojnásobek oproti předchozímu roku.

Footshop dnes působí na 21 trzích a 75 % tržeb realizuje v zahraničí. V posledních 12 měsících rozšířil svou síť o nové prodejny ve Varšavě a Bratislavě, zároveň uvedl na trh vlastní módní značku a debutuje se sportovní kategorií.Značka se stále více etablovala jako kulturní a kreativní hráč. V uplynulém roce stála za sérií uměleckých spoluprací, streetwearových kolekcí s lokálními designéry a podpořila desítky komunitních i kulturních eventů. 

Komentář poroty: „Footshop v uplynulém roce rostl o desítky procent a dosáhl rekordní ziskovosti – jeho výsledky mluví samy za sebe. To ale není vše: Peter má dlouhodobě odvahu dělat kroky, na které si většina e-shopů netroufne. Vstup na burzu je toho důkazem – prošlapává tím cestu i ostatním hráčům v české e-commerce a ukazuje, že i z regionální značky může vyrůst firma s globálními ambicemi a investorskou důvěrou.“

Rozhovory s Tomášem Čuprem a Peterem Hajdučkem si můžete přečíst v aktuálním čísle exec magazínu.

PDF celého čísla ke stažení