Budoucnost online plateb
V době, kdy většina lidí scrolluje nabídkou e-shopů na displejích mobilních telefonů, hraje klíčovou roli přehlednost a pohodlnost nákupu. Čím méně kroků a čím rychlejší odbavení, tím větší pravděpodobnost, že zákazník nákup dokončí. Právě tady přicházejí ke slovu i platební brány, které mohou (v případě výběru správného poskytovatele) celý proces významně usnadnit a připravit e-shop na další trendy v online placení.
Hlavním kritériem je UX
Mobily a kratší doba pozornosti ze strany uživatelů zvyšují tlak na optimalizaci celkového UX. Zatímco dříve zákazníci dokončovali své objednávky hlavně z desktopu a měli čas si vše proklikat, ti dnešní očekávají, že během několika sekund budou mít nákup vyřešený a zaplacený. A pokud ne, jednoduše e-shop opustí.
Podle dat Baymard Institute z roku 2024 až 70 % zákazníků opustí e-shop až ve chvíli, kdy mají plný košík. Testování institutu přitom ukázalo, že i malá vylepšení procesu platby mohou výrazně zvýšit pravděpodobnost dokončení nákupu.
Na tuto statistiku poskytovatelé platebních řešení odpovídají. Například PayU se soustředí na responzivní design, minimalizaci počtu kroků před platbou a nabídku pouze těch platebních metod, které jsou v danou chvíli relevantní. To ve výsledku znamená větší šanci, že zákazník nákup dokončí.
Díky mobilům sílí digitální peněženky
Podle údajů PayU bylo mezi dubnem a zářím loňského roku 44 % transakcí, jež zpracovala platební brána PayU, provedeno pomocí digitálních peněženek, jako jsou Apple Pay, Google Pay nebo Click to Pay.
Tyto metody jsou pro zákazníky synonymem rychlosti, spolehlivosti a pohodlí. Výhodou je také bezpečnost, a to díky tomu, že nepracují s reálnými údaji o kartě, ale využívají tzv. tokenizaci. Ta spočívá v nahrazení citlivých údajů karty jednorázovým digitálním tokenem, který je unikátní pro každou transakci nebo zařízení. Token tak chrání platební data uživatele před zneužitím – i kdyby ho někdo zachytil, samostatně je nepoužitelný.
Nejnovější z peněženek, Click to Pay, mohou lidé po aktivaci používat i na vícero zařízeních. Karta je totiž spárována s e-mailovou adresou zákazníka, a ten nákup na e-shopu dokončí pouhým kliknutím na jedno tlačítko. Bezpečnost zajišťuje jak šifrování údajů na straně karetní společnosti, tak ověření platby přes banku.
Stále populárnější QR kódy
Přečtěte si celý obsah zdarma
Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail