🌟 EXEC MAGAZÍN #20 🌟

Menu
exec 21

Přes tenisky až k běžeckým botám

Peter Hajduček, CEO Footshopu, mluví o růstu tržeb, silné expanzi do Evropy a nových kamenných prodejnách. V rozhovoru rozebírá i roli mobilní aplikace, novou sportovní kategorii, změnu brandu Queens a specifický přístup k zahraničním trhům jako je Polsko nebo Francie.

Footshop má za sebou veleúspěšný rok 2024 a pod vedením Petera Hajdučka z něj vyrostl gigant ve svém oboru. I neustálá expanze a řízení růstu i pod tlakem investorů z burzy byly důvodem, proč je Hajduček jednou z e-commerce osobností roku 2024. Tržby Footshopu meziročně vyrostly o 34 % na 1,43 miliard korun a co víc, Hajduček dokázal výrazně zvýšit i ziskovost – o 106 % na 117 milionů korun. Tři čtvrtiny tržeb přitom má ze zahraničí. A čísla za první kvartál naznačují, že plány zatím vychází nad očekávání. 

Po silném loňském roku za sebou máte i úspěšný první kvartál 2025, který přinesl růst na tržbách 45 procent a 32 procent na EBITDA. Navíc jste navýšili výhled na celý rok na 1,8 až 2 miliardy korun v tržbách a EBITDA na 150–180 milionů. Jaké byly hlavní drivery tohoto růstu?

Mám radost, že za růstem není jediná věc, ale naopak se nám stále daří rozbíhat více iniciativ… Tou hlavní je určitě online expanze, protože jsme v prvním kvartálu vstoupili na mnoho nových zemí, v podstatě jsme dotáhli celou Evropskou unii a docela se nám  daří například ve Skandinávii. 

Na našich největších zahraničních trzích, jako jsou Polsko, Ukrajina, Francie a Velká Británie, nově pracujeme s country manažery. Více přispívají i kamenné obchody. Rozjíždí se nám i obchod ve Varšavě, který jsme otevřeli vloni v listopadu. Nejčerstvější je pak nová prodejna v Praze pod značkou Queens. 

Co se týče produktů, průběžně rozšiřujeme nabídku. Nedávno jsme přidali značku Represent a daří se nám získávat i další prémiové streetwearové značky. Kde to vypadá, že jsme trefili skvělý trend, je nově přidaná kategorie sportu.Letos už očekáváme ze sportu vyšší desítky milionů tržeb. 

V prvním kvartále jste spustili hned 21 lokalizovaných webů. Jak se  vyvíjí třeba zmiňovaná Skandinávie? Je to trh, kam se díváte detailněji a vidíte v něm příležitost?

Z pohledu objemu zatím nelze říct, že by Skandinávie byla významná. Ale sázíme na ni jako na náš příští driver, protože už umíme porovnat první data odtamtud se zeměmi, kam jsme expandovali předtím. Země, které mají největší dopad na výsledky, jsou spíš ty, kde už jsme byli a daří se nám je škálovat. Například Polsko, které loni patřilo mezi tři největší trhy, a Francie, která je pro nás hodně významná. 

Jak vám v růstu v Polsku pomohlo otevření kamenného obchodu ve Varšavě?

Většina loňského růstu nastala ještě před otevřením obchodu, ale my věříme, že obchod zase odemyká nový potenciál. Otevřeli jsme ho napůl s polskou značkou Prosto, kterou založil nejvýznamnější polský rapper Wojtek Sokol, takže nám to dodává obrovskou autenticitu a spojení s komunitou. Footshop se díky tomu stává víc lokální značkou i v Polsku – což je strategie, které se držíme na každém trhu.

Francouzská příležitost

Chcete vyzkoušet model spojení s lokální značkou i jinde?

V minulosti jsme ho už zkoušeli s Vnitroblokem v Praze, takže tohle je naše druhá podobná zkušenost. Ale asi to není věc, kterou bychom teď dál škálovali. Ve Varšavě to byla spíš snaha přizpůsobit se situaci – na retail v ulicích je to dost složité město, protože tam chybí potřebný nákupní traffic. Takže jsme šli do modelu, ve kterém si můžeme dělit náklady.

Teď ale chceme otevírat obchody například ve Francii, kde vidíme, že ten retailový potenciál je obrovský. Návštěvnost některých ulic v Paříži, Lyonu či Marseille je ohromná – a tam necítíme potřebu se s někým spojovat. 

Proč zrovna Francie? 

Přečtěte si celý obsah zdarma

Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail

PDF celého čísla ke stažení