Většina příjemců marketingových sdělení vnímá SMS marketing spíše negativně. V průzkumu nástroje Leadhub, který pomáhá e-shopům zvyšovat tržby, až 82 % respondentů uvedlo, že je komerční SMS zprávy nemotivují k nákupu. Jak je tedy možné, že stejná firma zaznamenala i 3000% ROI u SMS kampaní svých klientů?
Lidé nemají rádi komerční SMS
Přes 1000 respondentů napříč všemi věkovými skupinami a kraji ČR se v drtivé většině shodlo (89 %), že dávají přednost komerčním e-mailům před SMS marketingem. SMS pronikají do prostoru, který mnozí lidé vnímají jako osobní a komerční sdělení sem podle nich nepatří. Dokonce až na 53 % dotazovaných působí SMS marketing jako spam.
„SMS marketing u nás v současnosti není ovlivněn jen GDPR, ale především zákonem o některých službách informační společnosti. Zákon stanovuje základní pravidlo, že pokud si člověk přeje dostávat marketingové zprávy, musí k tomu udělit souhlas. Ten musí být ve smyslu GDPR informovaný, svobodný, konkrétní, jednoznačný a kdykoliv odvolatelný. Bez takového souhlasu je marketingové sdělení zpravidla rozesíláno protiprávně. Existuje nicméně tzv. zákaznická výjimka. Pokud se jedná o zákazníka, který u odesílatele marketingových zpráv již nakoupil zboží nebo si objednal služby, je možné mu za splnění dalších podmínek zasílat reklamu i bez jeho aktivního souhlasu,“ říká Veronika Lokajová z PwC Legal.
Lidi nejvíce odrazuje, že se nemohou odhlásit z odběru
SMSky v Leadhubu obsahují možnost odhlášení se z odběru na jeden klik, což podle průzkumu zvyšuje důvěryhodnost komunikace. Jako jeden z hlavních zdrojů frustrace příjemců SMS totiž vyšlo příliš složité až nemožné odhlášení z odběru. Téměř tři čtvrtiny respondentů uvádí obavu, že se komerčních SMS po přihlášení k odběru už nezbaví. Pokud by si ale byli jistí, že se mohou snadno odhlásit, 56 % z nich by komerční SMS odebíralo ochotněji.
Globální data: SMS zasluhují chválu
Podle globálních dat má SMS marketing míru otevření až 98 %, z čehož až 90 % příjemců otevírá SMS do 3 minut po obdržení. Londýnský Business Wire ve svém 2025 Global Benchmark Report uvádí, že SMS marketing má až 5krát vyšší průměrnou míru prokliku než e-mail marketing – 12 % versus 2,3 %. Vypadá to tedy, že může fungovat i něco, co podle průzkumu příjemce obtěžuje.
Přečtěte si celý obsah zdarma
Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail