VELKÝ TEST E-SHOPŮ
Česko je rájem e-shopů. Jen na tuzemském trhu jich působí necelých 50 000. E-commerce trh je tak extrémně saturovaný, že prosadit se na něm vyžaduje mimořádnou pozornost směrem k zákaznické zkušenosti. Jaký je dnes standard online nakupování a co je už samozřejmostí? Kam se české e-shopy meziročně posunuly a kde naopak přešlapují na místě? Na tyto otázky odpovídá Velký test e-shopů, který společně provedly Shopsys, Skladon a Retino.
Metodika
V rámci Velkého testu e-shopů jsme nakoupili u 205 středních a velkých e-commerce hráčů a zkoumali jsme tři klíčové oblasti – standardy a trendy v objednávkových procesech, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Test sledoval přes 85 předem definovaných metrik, včetně meziročních srovnání, a jeho cílem bylo poskytnout e-shopům i celému trhu užitečné benchmarky a inspiraci pro další zlepšování.
Při výběru e-shopů jsme si stanovili tři základní podmínky:
- působnost v Česku
- a v některém z celkem 16 různých produktových segmentů,
- minimálně 1 000 B2C objednávek měsíčně.
A kdy jindy získat cenná data o rozptylu kvality služeb a přístupu k zákazníkům než na vrcholu prodejní sezóny? Proto jsme test záměrně realizovali v předvánočním období, kdy se nejvíce projevují rozdíly v připravenosti jednotlivých hráčů.
Objednávky
Všechny objednávky jsme provedli v neděli 15. prosince 2024 pomocí mobilních zařízení. V první části testu jsme se soustředili na analýzu nákupních košíků a objednávkových procesů – od dat zastoupených dopravců a poskytovatelů plateb až po cross-sell, upsell, dodatečné služby a metriky, které vyhodnocují UX a komfort nakupování. Výsledky této části vycházejí z více než 11 000 zaznamenaných parametrů.
Doprava zdarma jako tahák na vyšší útratu
Přečtěte si celý obsah zdarma
Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail