Proč by e-shopy měly investovat do vývoje mobilních aplikací?
Lidé mají mobil téměř vždy po ruce, což jim umožňuje nakupovat odkudkoli. Aplikace nabízejí sledování objednávek, mají push notifikace, mohou využít i používání fotoaparátu a další jedinečné funkce, které mohou zvýšit preference zákazníků oproti konkurenci. To celé vede k častějším nebo větším nákupům a potenciálně ke zvýšení zisku. Kromě toho aplikace umožňují personalizované nakupování prostřednictvím doporučení založených na předchozích nákupech a preferencích. Někdy lze k funkcím přistupovat i offline, což přispívá k větší flexibilitě. Integrace věrnostních programů a zjednodušených plateb může zvýšit i loajalitu zákazníků.
Jak na aplikace reagují samotní uživatelé?
Uživatelé jim dnes velmi často dávají přednost díky pohodlí a rychlosti. Pokud jsou navržené dobře, mají tendenci přitahovat věrné zákazníky. Naopak nekvalitní nebo složité aplikace mohou vést k frustraci a negativním recenzím. Je důležité si ovšem uvědomit, že aplikaci nepotřebuje každý. Pokud například zákazníci nenakupují pravidelně, může být kontraproduktivní je do používání aplikace tlačit.
Pro menší e-shopy je výhodnější zaměřit se nejprve na vypilované webové prostředí. Aplikace by měla přijít až později. Postupné zavádění technologií umožní lépe pochopit potřeby a preference zákazníků a následně může umožnit vytvořit aplikaci, která odpovídá jejich očekáváním. Opomíjet by se neměl podrobný průzkum, efektivní informační architektura a včasné testování.
Co jsou jsou hlavní nevýhody?
Přečtěte si celý obsah zdarma
Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail