Menu
EXEC 18

Jak si koupit e-shop

Trh klesá, vstupují na něj zahraniční obři a konkurence se zhušťuje. Jedna z možností, kde hledat příležitost dalšího růstu e-shopu, jsou fúze a akvizice. Kdy dávají smysl a jak se do nich pustit, aby přinesly kýžené výsledky? O tom jsme do hloubky diskutovali se zástupci české e-commerce, kteří v posledních letech stáli u některých z největších transakcí na trhu.

Obrat české e-commerce během posledních dvou let podle dat Heureky a APEKu klesl o 17 % (z 223 mld. Kč v roce 2021 na loňských 185 mld. Kč). Počet e-shopů u nás ve stejném období klesl ale jen o 2 % (z 50 985 na 49 900). Do Česka zároveň vstoupili noví silní marketplace hráči Allegro a Kaufland, a své online působení rozšiřují i dříve tradiční kamenní prodejci. 

Konkurence se zhušťuje, a tlak na výkon i v kontextu slabé spotřebitelské poptávky neustále roste. Trh je přitom poměrně konsolidovaný – podle CzechCrunche jen přes 100 největších online prodejců proteče až 60 % objemu všech nákupů. E-shopy jsou nuceny o to více hledat cesty k růstu a ve větší míře se vydávají do zahraničí, rozšiřují své portfolio o nové segmenty, otevírají a diverzifikují prodejní kanály. Další možností růstu jsou fúze a akvizice. Jak na ně? O tom jsme do hloubky diskutovali se zástupci české e-commerce, kteří v posledních letech stáli u některých z největších transakcí na trhu. 

  • Peter Hajduček (Footshop): CEO Footshopu, který v roce 2021 koupil 100% podíl v konkurentovi Queens. 
  • Ondřej Klega (eRockets): CEO skupiny eRockets, která investuje do e-shopů. 
  • Martin Rozhoň (ex Vivantis): Založil Vivantis, do kterého v roce 2014 vstoupil E-commerce Holding (dnes Mall Group). Je investorem v několika firmách včetně e-shopů Scuk, Econea a Puravia. 
  • Jitka Dvořáková (ex CZC): Vedla CZC, které v roce 2021 koupilo polské Allegro. Kromě této za svůj profesní život zažila šest dalších transakcí.

Přístup k tomuto obsahu je omezen

Pro zobrazení obsahu se musíte nejdříve přihlásit vyplněním e-mailu.

PDF celého čísla ke stažení