Obrat české e-commerce klesá už druhý rok v řadě, určitá míra konsolidace trhu se proto jeví jako nevyhnutelná. Které e-shopy to nejvíc ovlivní?
S tím, jak klesá kupní síla zákazníků i jejich ochota utrácet, dopadá krize nejvíc na e-shopy závislé na výkonnostním marketingu. Získat nové zákazníky je totiž stále těžší a těmto e-shopům i jejich konkurentům se hromadí skladové zásoby – to zároveň vyvolává tlak držet ceny nízko, což se rovná nižší marži. Výsledkem závislosti na výkonnostním marketingu je proto neustále rostoucí PNO.
Které e-shopy podle vás vyjdou z krize naopak vítězně?
Nejlépe krizi ustojí e-shopy, které dokážou získat více tržeb ze stejné návštěvnosti. E-commerce éra, kdy bylo možné stavět růst na levných online marketingových kanálech jako Google Ads nebo Facebook, už je pryč. Nyní na nich inzeruje každý a cena za klik bude jenom dražší.
Proč nakoupí pouze dvě procenta lidí? Co na e-shopu dělalo zbývajících 98 % návštěvníků?
V nové e-commerce éře uspějí hráči, kteří dokážou mít efektivnější konverzní funnel, tedy budou schopni ze stejné návštěvnosti získat více konverzí a poptávek. Manažeři e-shopů by si měli položit zásadní otázku: Proč nakoupí pouze dvě procenta lidí? Co na e-shopu dělalo zbývajících 98 % návštěvníků?
Jak byste na tuto otázku odpověděl vy?
Jednou z cest, jak zvýšit online prodej nebo z online kanálu získat více poptávek, je využití live chatu a AI chatbota k proaktivní komunikaci se zákazníky. Živý operátor nebo AI chatbot asistuje zákazníkům během jejich nákupu stejně, jako by to dělal prodavač v kamenné prodejně. Fyzický obchod bez prodavačů byste neotevřeli. Ale e-shop běžně firmy spustí a vůbec neřeší, že tam žádného prodavače nemají – a ne, telefonní kontakt není prodavač.
Jaké konkurenční výhody přináší e-shopu využívání chatbota a live chatu?
Přečtěte si celý obsah zdarma
Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail