Menu
EXEC 18

Nejdůležitějším faktorem je zákaznická spokojenost

Mobilní aplikaci by určitě měly mít e-shopy s půlmiliardovým obratem, obecně ji ale nepotřebuje každý. Jaké jsou jejich výhody a nevýhody, kdy a jak se pustit do jejich vývoje a jak vypadá trh s e-shopovými aplikacemi v Česku? O tom mluví produktový designer agentury GoodRequest Adam Rakús.

Proč by e-shopy měly investovat do vývoje mobilních aplikací?

Lidé mají mobil téměř vždy po ruce, což jim umožňuje nakupovat odkudkoli. Aplikace nabízejí sledování objednávek, mají push notifikace, mohou využít i používání fotoaparátu a další jedinečné funkce, které mohou zvýšit preference zákazníků oproti konkurenci. To celé vede k častějším nebo větším nákupům a potenciálně ke zvýšení zisku. Kromě toho aplikace umožňují personalizované nakupování prostřednictvím doporučení založených na předchozích nákupech a preferencích. Někdy lze k funkcím přistupovat i offline, což přispívá k větší flexibilitě. Integrace věrnostních programů a zjednodušených plateb může zvýšit i loajalitu zákazníků.

Jak na aplikace reagují samotní uživatelé?

Uživatelé jim dnes velmi často dávají přednost díky pohodlí a rychlosti. Pokud jsou navržené dobře, mají tendenci přitahovat věrné zákazníky. Naopak nekvalitní nebo složité aplikace mohou vést k frustraci a negativním recenzím. Je důležité si ovšem uvědomit, že aplikaci nepotřebuje každý. Pokud například zákazníci nenakupují pravidelně, může být kontraproduktivní je do používání aplikace tlačit.

Pro menší e-shopy je výhodnější zaměřit se nejprve na vypilované webové prostředí. Aplikace by měla přijít až později. Postupné zavádění technologií umožní lépe pochopit potřeby a preference zákazníků a následně může umožnit vytvořit aplikaci, která odpovídá jejich očekáváním. Opomíjet by se neměl podrobný průzkum, efektivní informační architektura a včasné testování.

Co jsou jsou hlavní nevýhody?

Přístup k tomuto obsahu je omezen

Pro zobrazení obsahu se musíte nejdříve přihlásit vyplněním e-mailu.

PDF celého čísla ke stažení