⭐️ NOVÝ magazín EXEC #19 je tady – přečtěte si exkluzivní obsah ⭐️

Menu
EXEC 18

Přišel čas nebojovat mezi sebou a táhnout za jeden provaz

Oba nástroje řeší vyhledávání a doporučování. Nyní slovenský Luigi’s Box kupuje české Persoo. Oba aktéři mají rozsáhlou klientelu zahrnující i velké hráče, což vede k přeformulování silových poměrů na místních trzích. Gejza Nagy z Luigi’s Boxu a Pavel Pinkas z Persoo pro EXEC popisují, co od spojení očekávají a proč ho realizují.

V rozhovoru pro EXEC 18 Nagy a Pinkas vysvětlují, jak vypadá trh s těmito nástroji, jak je využívají e-shopy a další firmy i to, jak bude vypadat jejich budoucí kooperace a produkt. 

Nejdřív se podívejme na váš byznys. Loňský rok se v e-commerce nesl ve znamení krize, jak se dařilo vám? 

Gejza Nagy: Poslední tři roky jsme ziskoví, za rok 2023 jsme rostli přes 50 % v ročně opakujících se příjmech (ARR) na úrovni přes 5 milionu eur a jsme pořád v zisku. Ale tempo růstu se nám zpomalilo, rok předtím jsme vyrostli kolem 80 %. Podařilo se nám stabilizovat Česko a Slovensko, které nám dělají 70 % tržeb a začali jsme se soustředit na Polsko, kde vidíme obrovský potenciál a meziročně jsme tam více než dvojnásobně vyrostli. Pokrýváme také německy mluvící země a Velkou Británii.

Pavel Pinkas: Máme to podobně, navzdory propadu v e-commerce byl pro nás 2023 nejsilnějším rokem, kdy jsme vyrostli o 65 % a dosáhli obratu téměř jeden milion eur, z toho tvoří tři čtvrtiny Česko a Slovensko. Udržujeme se v zisku, a to všechny poslední tři roky. 

Hospodářské ukazatele pro vás tedy nebyly důvodem k akvizici. Proč jste se rozhodli spojit v jednu firmu? 

GN: Řekli jsme si, že přišel čas méně bojovat mezi sebou a začít tahat za jeden provaz. Pavel má výborný produkt a super tým, který je schopný budovat něco výjimečného. Spojením týmů i produktů přineseme zákazníkům nejlepší řešení na trhu. 

PP: Luigi’s Box jsem vždy vnímal jako pozitivní konkurenci, která je o něco před námi – my teď dosahujeme čísel, které oni měli už před třemi lety. Během té doby jsme se potkávali ve výběrových řízeních a přetahovali si zákazníky. Luigi’s Box roste velmi rychle a je silný na trzích, na kterých chceme být také. Kdybychom šli například do Polska nebo Velké Británie, opět bychom řešili problém, že tam už je Luigi’s Box. Přirozeně jsme se začali bavit, jak bychom mohli spolupracovat, abychom si mezi sebou neničili trh. 

Od spojení si tedy slibujete zákazníky, dobrý tým a menší konkurenční boj? 

Přečtěte si celý obsah zdarma

Pro odemčení exkluzivního obsahu prosím vyplňte e-mail

PDF celého čísla ke stažení